Saturday 28 June 2014

28 juni: het eerste vaste eten sinds lange tijd






Goede dag vandaag. Voor de eerste keer sinds lange tijd wat gegeten. Goed, het was maar een stukje koek en een stukje perzik - maar toch. Er kan al heel regelmatig een lachje van mijn gezicht :).
Cadeautje gekregen van de mensen van het werk van papa (iets met ipads of zoiets...Showpad noemt het). Een kunstzinnig cadeautje.  Ik denk dat ze willen dat ik daar later creatief designer word of zo...
Dank je wel lieve mensen van Showpad!

Misschien uiteindelijk eens een woordje uitleg over wat ik nu heb: 

HUS = Het hemolytisch-uremisch syndroom. 
Dit is een zeldzame aandoening die wordt gekenmerkt door de combinatie van nierfalen, bloedarmoede door de overmatige afbraak van rode bloedcellen (hemolytische anemie) en beschadiging van de binnenbekleding van de bloedvaten. De meest voorkomende oorzaak van HUS is een infectie van het spijsverteringskanaal als gevolg van de bacterie Escherichia coli (E.coli), Shigella of Salmonella die ook infecties van het spijsverteringskanaal kunnen veroorzaken. In mijn geval was het dus de Salmonella bacterie. 

Vanaf vandaag tot dinsdagochtend is het papa tijd. Bel hem gerust als je een bezoekje wil komen brengen ;-) (elke dag van 15 tot 17u en van 18 tot 20u). UZ Gent, afdeling K12D. 

No comments:

Post a Comment